ZAGWIŹDZIE
od 1754 r.
Aktualnie gra została tak przerobiona, aby każdy kto przyjedzie do Zagwiździa w dowolnycm czasie i terminie mógł zagrać samemu w grę bez udziału sędziów. Należy posiadać kartę startową, na której już jest komplet 16 pytań do rozwiązania. No to powodzenia ...
Karta startowa jest w czterech wersjach do wyboru:
I. O CO CHODZI ?
Uczestnik gry posiadając kartę startową i mapę wędruje od punktu do punktu kontrolnego na terenie Zagwiździa. Punkty kontrolne to A - śluza kanału hutniczego, B - odlewnia, C - kościół, D - wzgórze św. Rocha i E - Brama Pielgrzyma w ogrodzie botanicznym, F - most armatni, G - Kuźnia, H - Sala Muzealna. Gra odbywa się na terenie wsi Zagwiździe na łącznym odcinku 2 kilometrów.
W punktach kontrolnych są tablice informujące o danym miejscu, obiekcie lub osobie. Uczestnik wpisuje w kartę startową odpowiedzi na pytania wynikające z przeczytanego tekstu i zadania terenowe. Po uzupełnieniu wszystkich odpowiedzi, kartę startowa zostawia u sołtysa lub u proboszcza lub w bibliotece lub w Urzędzie Gminy Murów pok. 17 lub wysyła zeskanowaną na adres . Po sprawdzeniu prawidłowości odpowiedzi uczestnik otrzyma certyfikat ukończenia gry terenowej „Poznaj zabytki Zagwiździa”.
II. CEL GRY
Celem gry jest przybliżenie uczestnikom gry miejsc, wydarzeń i ludzi, którzy mieli istotny wpływ na powstanie i rozwój Zagwiździa, co doprowadziło do poprawy statusu społecznego i standardu życia ludności. Gra ma także uwrażliwić uczestników na rolę historii, jako „nauczycielkę życia”, która uświadamia nam kim jesteśmy, skąd jesteśmy i dokąd zmierzamy.
III. PRZEZNACZENIE GRY
1. Gra jest przeznaczona dla dzieci i dorosłych w każdym wieku.
2. W grę można grać samodzielnie bez udziału osób trzecich w dowolnym czasie i terminie.
3. W grę również mogą grać grupy zorganizowane np. wycieczki lub grupy szkolne.
IV. KARTA STARTOWA
1.Karty startowe można pobrać u sołtysa lub u proboszcza lub w bibliotece lub w Urzędzie Gminy Murów pok. 17 lub na stronie www.zagwizdzie.pl
2. Karta startowa posiada 16 pytań. Osiem teoretycznych wynikających z przeczytanego tekstu i osiem pytań terenowych.
3. Na jednej karcie startowej może być wpisana od 1 do 3 osób uczestniczących razem w grze.
4. Za każdą prawidłową odpowiedź uczestnik otrzymuje 1 punkt.
V. CERTYFIKAT
1.Warunkiem otrzymania certyfikatu gry „Poznaj zabytki Zagwiździa” jest uzyskanie minimum 12 punktów z 16 możliwych i zaliczenie 8 punktów kontrolnych.
2.W celu odesłania certyfikatu należy wpisać w kartę startową imię i nazwisko uczestnika/ów oraz miejsce na które ma być odesłany certyfikat (adres lub e-mail).
3.Certyfikat może być odesłany w formie papierowej lub elektronicznej (.pdf) w terminie do 14 dni od daty dostarczenia wypełnionej karty startowej.
Dla grup zorganizowanych po rezerwacji telefonicznej 77 4214 034 wew. 108 lub istnieje możliwość zorganizowanie gry z udziałem przewodnika, sędziów, poczestunkiem i innymi atrakcjami. Gra jest również dostępna w języku niemieckim.
Gra terenowa pn. "Poznaj zabytki Zagwiździa" zorganizowana przez młodzież z Zagwiździa w ramach Europejskich Dni Dziedzictwa Kulturowego 2011 zajęła pierwsze miejsce w ogólnokrajowym konkursie pod patronatem Narodowego Instytutu Dziedzictwa oraz pierwsze miejsce w 2012 roku w wojewódzkim konkursie Najlepszy Projekt Odnowy Wsi.